[O2] 2,0 tdi 140 km DSG uciekająca woda z układu chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nosek
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O2] 2,0 tdi 140 km DSG uciekająca woda z układu chłodzenia

    srebrna O1 wczoraj po 22 na alejach, RMI... pozdro od czarnego RSa
  • LEON119
    Drive
    • 2010
    • 42

    #2
    [O2] 2,0 tdi 140 km DSG uciekająca woda z układu chłodzenia

    witam bardzo serdecznie wszystkich uytkowników.mam pytanko odnośnie mojej octavii.kupilem kilka dni temu moje autko jest ono z 2005 oku 2.0 tdi 140 km dsg i po przejechaniu ok 2 tys km woda w zbiorniczku spadla ponizej minimum,płyn jest czysty , zero syfu.czy moze ktoś orientuje sie co może być przyczyną ubytku?pozdrawiam
    Skoda Octavia 2,0 16 V Bkd DSG + chip = 180 Hp 403 Nm
    Mercedes W210 2,9 td 129 Hp - niezniszczalny ;-)- a jednak umarł drzewo
    Mercedes W210 3,0 Td 177Hp
    Brava 1,6 16 V 103 Hp

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Dolej i obserwuj, pewnie kupiles auto z padnieta glowica i przy szybszej jezdzie woda idzie w wydech.


      No i sprawdzaj zawsze na zimnym silniku bo to tez ma znaczenie
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        niestety w przypadku silnika BKD masz bardzo duże prawdopodobieństwo, że trafiłeś egzemplarz z felerną głowicą - niestety te jednostki, zwlaszcza z początku montażu w O2 są trapione tą przypadłością.
        sprawa typowa i ogólnie znana i w tym kierunku bym diagnozował, oczywiście można próbować wykluczyć wyciek, ale zdecydowanie stawiam na głowicę.
        sam miałem tę wątpliwą przyjemność niestety.
        (ten sam rocznik nawet również z DSG)
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • LEON119
          Drive
          • 2010
          • 42

          #5
          nie wiem ile w tym prawdy ale mechanik powiedział ,że gdyby była pęknięta głowica miałbym brudną wodę w chłodnicy a moja jest czysta jak łza
          Skoda Octavia 2,0 16 V Bkd DSG + chip = 180 Hp 403 Nm
          Mercedes W210 2,9 td 129 Hp - niezniszczalny ;-)- a jednak umarł drzewo
          Mercedes W210 3,0 Td 177Hp
          Brava 1,6 16 V 103 Hp

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez LEON119
            nie wiem ile w tym prawdy ale mechanik powiedział ,że gdyby była pęknięta głowica miałbym brudną wodę w chłodnicy a moja jest czysta jak łza
            niestety nie ma w tym twierdzeniu prawdy za grosz w tym przypadku.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • LEON119
              Drive
              • 2010
              • 42

              #7
              jak sprawdzić czy to głowica i czy mogę starać sie o jakąs kase od komisu z którego kupiłem?

              [ Dodano: Pon 29 Mar, 10 20:06 ]
              a dodam ze kupiłem 10 dni temu
              Skoda Octavia 2,0 16 V Bkd DSG + chip = 180 Hp 403 Nm
              Mercedes W210 2,9 td 129 Hp - niezniszczalny ;-)- a jednak umarł drzewo
              Mercedes W210 3,0 Td 177Hp
              Brava 1,6 16 V 103 Hp

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez LEON119
                jak sprawdzić czy to głowica
                wyeliminować inne możliwe źródła ubytku -> wyciek, nieszczelność np. korka zbiornika wyrównawczego.
                kasa od komisu - nie wiem, ale silnik jest fajny, więc może warto to naprawić i mieć spokój na resztę użytkowania.
                niestety nie wiem jaki to koszt, świta mi jakieś 1500pln, ale może ktoś się wiążąco wypowie.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • jago7270
                  Elegance
                  • 2008
                  • 815

                  #9
                  Zamieszczone przez LEON119
                  woda w zbiorniczku spadla ponizej minimum
                  ,
                  koniecznie sprawdż szczelność układu chłodzenia,bo może też być nieszczelna chłodnica płynu chłodzącego,ja tak nie dawno miałem i okazało się,że padnięta była chłodnica,dobry mechanik zada ciśnienie i upewnisz się czy ten układ jest szczelny
                  Jacek

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez LEON119
                    czy mogę starać sie o jakąs kase od komisu z którego kupiłem
                    raczej nie bo musiałbyś iść do sądu
                    ale może w gratisie cos od nich wytargujesz
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • LEON119
                      Drive
                      • 2010
                      • 42

                      #11
                      i problem z głowy.okazało się , że chłodniaca rozszczelniła.pozdrawiam
                      Skoda Octavia 2,0 16 V Bkd DSG + chip = 180 Hp 403 Nm
                      Mercedes W210 2,9 td 129 Hp - niezniszczalny ;-)- a jednak umarł drzewo
                      Mercedes W210 3,0 Td 177Hp
                      Brava 1,6 16 V 103 Hp

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        ludzie to jednak mają szczęście... :szeroki_usmiech
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • sontario
                          Rider
                          • 2007
                          • 260
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          LEON119, masz zajebiste szczęście. Też się łudziłem i z lupą szukałem wycieków, czekając aż ujrzę różowy nalot gdzieś na którymś z łączeń - jak na zbawienie... Niestety, układ był szczelny a okazało się, że głowica ma pękniecie przy kolektorze wydechowym. Mój samochód jest właśnie z końcówki felernej serii (koniec I połowy 2006). Koszt wymiany głowicy na nową w ASO = 7 tys. (4 - głowica, 2 - robota, 1 - uszczelki, śrubki i inne pierdoły) :shock:
                          Miałem jednak cholerne szczęście i udało mi się zrobić to jeszcze na gwarancji (ostatnie dni jej trwania).
                          OII Elegance 2.0 TDI

                          Komentarz

                          • neck99
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1326

                            #14
                            leszekmw, dokładnie ..
                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                            Komentarz

                            • marax0
                              Drive
                              • 2010
                              • 62

                              #15
                              Zamieszczone przez sontario
                              LEON119, masz zajebiste szczęście. Też się łudziłem i z lupą szukałem wycieków, czekając aż ujrzę różowy nalot gdzieś na którymś z łączeń - jak na zbawienie... Niestety, układ był szczelny a okazało się, że głowica ma pękniecie przy kolektorze wydechowym. Mój samochód jest właśnie z końcówki felernej serii (koniec I połowy 2006). Koszt wymiany głowicy na nową w ASO = 7 tys. (4 - głowica, 2 - robota, 1 - uszczelki, śrubki i inne pierdoły) :shock:
                              Miałem jednak cholerne szczęście i udało mi się zrobić to jeszcze na gwarancji (ostatnie dni jej trwania).
                              po ilu tysiacach strzelila Ci glowica?

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                Zamieszczone przez sontario
                                Mój samochód jest właśnie z końcówki felernej serii (koniec I połowy 2006).
                                nie ma końcówki na tą dolegliwość zdaje się , a na pewno nie w 2006/2007 roku. :evil:
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • marax0
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 62

                                  #17
                                  ja gdziesz czytalem ze juz w 2006 zaczeli lepiej odlewac elementy do 2.0 TDI dla VAG

                                  Komentarz

                                  • sontario
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 260
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Panowie, ASO mi potwierdziło, że od połowy 2006 roku do BKD zaczęli montować już poprawioną głowicę. Mój samochód został wyprodukowany w czerwcu 2006 Jak tylko usłyszeli że mam gdzieś wyciek płynu i nie znaleźli nigdzie czerwonawych nalotów - od razu postanowili ściągnąć czapkę. Diagnoza była natychmiastowa: do wymiany głowica.
                                    A pękła mi gdzieś przy 70 kkm.
                                    OII Elegance 2.0 TDI

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      Panowie, ASO mi potwierdziło, że od połowy 2006 roku do BKD zaczęli montować już poprawioną głowicę
                                      bez obrazy sontario ale obawiam się ze to gówno prawda niestety :?
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Auta nawet z roku 2007-2008 w dodatku z ta niby lepsza glowica czyli BMN tez maja dalej z tym problem :lol:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez leszekmw
                                          bez obrazy sontario ale obawiam się ze to gówno prawda niestety :?
                                          oczywiście, ja w ASO słyszałem, że od połowy 2007 :lol:
                                          generalnie, każdy coś tam, gdzieś słyszał :lol:
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • sontario
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 260
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            No taaaaa, jest tyle wersji - ile "mądrych" głów we wszystkich ASO razem wziętych :lol:
                                            Te silniki 1.9 TDI są o wiele bardziej wytrzymalsze od nowszych 2.0 TDI.
                                            OII Elegance 2.0 TDI

                                            Komentarz

                                            Pracuję...